Covid Hersteltraining

Covid-19 hersteltraining

Herstellen na Corona

Wat is Long Covid precies?

COVID-19 is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door het coronavirus.

Een deel van de mensen houdt na een besmetting met corona langer dan 3 maanden klachten. Dit wordt long COVID genoemd (long staat hierbij niet voor de longen maar voor de duur van de klachten). Dit kan ook voorkomen bij mensen die een minder ernstig verloop van de ziekte hebben in het begin. Deze groep mensen ervaart vaak veel moeite om terug te keren naar hun normale niveau van belastbaarheid en activiteiten. Daarom is het belangrijk om onder begeleiding van een fysiotherapeut te werken aan herstel.

Traject

Om COVID-19 patiënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, hebben wij een COVID-19 revalidatietraject opgezet. Hierin zijn de meest recente inzichten vanuit het KNGF en de vakgroep voor longfysiotherapeuten opgenomen.

Als je na een COVID-19 infectie klachten houdt bij het bewegen en het uitvoeren van activiteiten kun je bij Fysiotherapie Zuidwijk terecht voor hulp, advies en begeleiding. Het kan ook zijn dat een arts je naar ons doorverwijst maar je kan ook zelf contact met ons opnemen.

Bij welke klachten is ons traject voor herstel van Long COVID-19 effectief?

·        Vermoeidheid

·        Benauwdheid en/of kortademigheid

·        Verminderde energie

·        Afname van spierkracht