Schouderklachten

De schouder

Schouderklachten

Wat zijn schouderklachten?

Schouderklachten zijn erg vervelend. Als je last krijgt van je schouders, merk je pas hoeveel je ze gebruikt. Bij dagelijkse bewegingen, maar ook met slapen. Her is dus belangrijk dat klachten in dit gewricht snel worden aangepakt.

Het schoudergewricht bestaat uit een aantal gewrichten en is een zeer beweeglijk onderdeel van het lichaam.

Het gewricht bestaat uit de bovenarm en het schouderblad. Aan de kant van de bovenarm zit een kop (bol). Deze rolt en glijdt in de kom van het schouderblad. Om deze botten bevindt zich een veelvoud aan banden en spieren, die bewegingen begeleiden en sturen. Het schouderblad, het sleutelbeen en de ribben vormen samen met de wervelkolom een belangrijk onderdeel bij bovenhandse sporten.

Vaak voorkomende schouderklachten

• peesirritatie of peesontsteking
  • peescalcificaties (kalkophopingen)
  • schouder impingement (peesinklemming in de schouder)
  • frozen shoulder
  • slijmbeursontsteking
  • triggerpoints (spierknopen)

Behandeling

Om een schouderklacht goed te kunnen behandelen, wordt er eerst gekeken wat de oorzaak van de klacht is. Een schouderklacht is vaak complex en hierbij is een juiste diagnose heel erg belangrijk. Daarna wordt er samen gekeken wat het behandelplan gaat worden om jou weer op het gewenste niveau te krijgen.

Wil je meer informatie over fysiotherapie bij schouderklachten of wil je een afspraak maken met onze fysiotherapeuten, dan kun je contact opnemen met Fysiotherapie Zuidwijk via telefoonnummer 0575-522855 of e-mail info@fysiotherapiezuidwijk.nl